Верујем у једнога Бога – символ вере у Законоправилу Светог Саве

Мени најдражи људи ће ускоро бити крштени и за ову прилику представљам овде тумачење Симбола Вере из Номоканона Светог Саве.

Ово Свето изображење знамење је вернику, јер сваки правоверно верујући овим поучењем истинито исповеда правоверну веру, како су нам и светих шест сабора, утврдивши је, предали. Овако дакле, говори правоверно верујући:

Верујем у једнога Бога Оца сведржитеља. Не говорим како многи мисле, да два начела постоје – једно добро а друго лукаво, то јест зло; и да добро влада оним на небу а зло оним на земљи. А ја, не тако, него верујем у једнога Бога који свима влада и који је Отац свега постојећег.

Творца неба и земље и свега видљивог и невидљивог, то јест, свега откривеног и неоткривеног, јер оно што је доле, под небесима, откривено је и можемо га видети, а оно што је на небесима, горе, није откривено и човек га не може видети.

И у једнога Господа Исуса Христа Сина божијег једнородног. Кад се каже и Господа то име казује божанство и човечанство, јер рече онај који верије: не само да верујем у једнога Бога, то јес у Бога – у Сина Божијег једнородног, пошто су Бог и Син што је и Дух Свети, него верујем да је Исус постојао, то значи човек, а опет не верујем да је Он обичан човек него Христос који јесте и Бог а и човек.

Од Оца рођеног пре свих векова. Да се дакле од Оца роди – верујем, ау које време или како се роди – не испитујем.

Светлост од светлости. Верујем у светлост, у Сина Божијег у коме је светлост, који се роди од светлости Оца, Бога истинитог.

У Бога истинитог, рођеног од Бога истинитог, рођеног а не створеног, јер Син се родио а није створен био.

Једнобитног Оцу, јер Син је раван Оцу по свему осим рођења; Син је рођен, а Отац нерођен.

Кроз кога је све постало, јер кроз Реч је све постало, а Реч је Син Божији.

Ради нас људи и ради нашег спасења. И уистину, ради нас људи и ради нашег спасеља сишао с невеса, не одвојивши се од Очевих недара.

И оваплотио се од Духа Светога и од пречисте крви свете и Присно-деве Марије, и очевечио се, и распет за нас при Понтијском Пилату, мучен и погребен.

И који је васкрсао трећи дан по Писму, јер не само да је примио тело и очовечио се, то јест постао човек, него је и распет био за нас од Јудејаца, при Понтијском Пилату који беше од Понта. А мучен је био као зликовац, јер Жидови имаху обичај да разбојнике распињу на крст.

И погребена, је би погребен, али у трећи дан васкрсе као што рече Писмо. У Јеванђељу се говори: ”Могу разорити ову цркву и за три дана сазидати је.” А црквом називаше тело своје које разорише Јудејци, али по вољи Његовој, јер да Господ није хтео не би га Јудејци ни распели. И поред тога што Јудејци разорише Цркву, то јест тело Господа нашега, сам га је васкрсао у трећи дан. Због тога и верујемо у Њега да је Бог, који је пострадао ради нас и васкрсао трећег дана.

И који се узнео на небеса и седи с десне стране Оца. И који че опет доћи да суди живима и мртвима; Његовом царству неће бити краја. Јер Бог који је ради нас пострадао и био погребен, и васкрсао, сео је с десне стране Оца. И верујемо да ћемо Га опет видети како долази са славом да суди живима и мртвима, то јест праведима и грешнима. Праведни дакле, који добра дела учинише, живе вечно, а грешници мртви, верујем.

И у духа Светога, Господа животворнога, који од Оца исходи, којему се са Оцем и Сином поклањам и славим. Не само да говорим да постоји Дух Свети, него и верујем у Њега као и Цветог, као у Господа, као у Животворног, јер даје живот и другима а и сам је живот.

Који од Оца исходи, јер се не рађа од Оца него исходи, и са Њим се слави и клањамо му се са Оцем и Сином као једнобитним.

И који је говорио кроз пророке.

У једну, свету, саборну, апостолску цркву. Јер, иако Дух Свети на свим местима говораше, и кроз многе пророке, ипак све су цркве једно, то јест Једна, Саборна и  Апостолска Црква.

Исповедам једно крштење за опроштај грехова. Чекам васкрсење мртвих и живот будућег века. Амин.  Ово одбацује оне који хоће по други пут да се крсте, говорећи: ”Сагрешисмо по кртшењу, него да се опет крстимо и спасени будемо”. Због тога, одбацујући два крштења, каже: ”Исповедам једно крштење и то за опроштај грехова”, јер опраште сва прегрешења. А онима који говоре да мртвима неће бити васкрсења ни живота у будућем веку, опет каже ”Чекам васкрсење мртвих”, односно очекујем васкрсење мртвих ”и живот будућег века. Амин”.

 

 

 

Leave a Reply